Етапи створення сайту

 

Незалежно від того, який сайт ви задумали – на 4-5 або на 15-20 сторінок – необхідно розуміти, що він вимагає вкладення часу, сил і фінансів. Адже це свого роду нерухомість – ваша приватна власність, будівництвом і облаштуванням якої займаєтесь ви особисто. Зробіть же максимум для того, щоб сайт вийшов якомога якіснішим і зручнішим для клієнтів.

У зведенні будинку, перш ніж хапатися за молоток, пилку або інший будівельний інструмент, важливо продумати до дрібниць всі деталі. Те ж стосується і інтернет-ресурсу. Хто починає промальовування сайту без попереднього планування етапів і узгодження із замовником? Хіба ті що не відають, що творять. Або недобросовісні виконавці. Таким зазвичай вранці гроші, а стільці як-небудь через півроку – з кривими ніжками і погризеню оббивкою.

Важливість планування сайту

Занадто багато людей відразу починають «забивати цвяхи», не витрачаючи часу на створення належного плану. Але суть в тому, що яку б роботу ви не виконували (створювали сайт, будували будинок або починали маркетингову компанію) необхідно дві третини часу витратити на планування і тільки одну третину – на здійснення задуманого.

Часто виконавці пропускають етап планування, щоб «зекономити час». На жаль, те, що вони потім виявляють, заглибившись в проект, невтішно. А справа в тому, що економія часу на етапі планування проекту призводить до непередбачених помилок, через які в результаті доводиться переробляти частину роботи.

Коли ви запасаєтеся часом, щоб продумати проект до початку розробки, як правило, вам вдається вгадати деякі з можливих перешкод. Відповідно, план розробляєте так, щоб уникнути помилок. І це правильно: завдяки складанню детальної схеми майбутнього сайту ви в перспективі заощадите і час, і гроші.

 

Так що потрібно враховувати, створюючи сайт? Про етапи створення сайту, які обов’язково повинні увійти в план розробки сайту, читайте далі.

1. Цілі і завдання web-сайту

Створення сайту – досить великий проект. Навіть якщо ресурс невеликих розмірів він може зіграти істотну роль у розвитку бізнесу, а тому навіть для односторінкових сайтів потрібен великий обсяг робіт і ретельне опрацювання всіх деталей. Коли ви наважуєтеся на створення великого проекту, головне – окреслити цілі. Якщо не зробите цього перед створенням веб-сайту, ваші уявлення про майбутню роботу так і залишаться вельми і вельми туманними. Як і весь проект в підсумку.

Не знаючи, чого ви хочете досягти, ви створите сайт, на якому або занадто багато, або занадто мало інформації. Є ще варіант: інформації буде достатньо, але трохи або ж зовсім не по темі. Постановка цілей для вашого інтернет-ресурсу виллється в майбутньому в безліч переваг, серед яких основне – зручність роботи з ним (зрозуміла структура і легка навігація). Завчасне планування також потім дозволить аналізувати, чи окупаються ваші інвестиції в проект і наскільки швидко. А інакше, як ви дізнаєтеся, чи ваш сайт успішний, якщо ви не поставите мети? З чим будете порівнювати? Постановка цілей не займає багато часу. Не пропустіть цей крок. Це важливо.

Якщо ви створюєте сайт для бізнесу, у нього можуть бути такі основні цілі:

  • продавати (для e-commerce);
  • залучати клієнтів;
  • презентувати продукт або лінійку товарів;
  • розповісти про послугу;
  • збирати Ліди (контактні дані);
  • розповісти про вашу компанію;
  • вибудувати довгострокові відносини з клієнтами;
  • інформувати ЦА.
  • підвищити охоплення і впізнаваність бренду, використовуючи digital-канали.

Крім цього веб-ресурс надає додаткові можливості власнику. А саме:

  • формувати репутацію бренду;
  • додаткові канали збору даних про ЦА;
  • оцифровка і аналітика бізнес-процесів і маркетингу.

Один сайт може підходити відразу для декількох цілей, існують також складні індивідуальні проекти, які виконують кожну з перерахованих завдань. Дуже важливо правильно визначити, який саме результат потрібен і на основі цієї інформації формувати інші етапи роботи над створенням сайту.

2. Вивчення цільової аудиторії

Перш ніж визначити, яку форму прийме ваш сайт, подумайте над наступними питаннями:

  • для кого призначений веб-ресурс?
  • які переваги ваших потенційних клієнтів?
  • яка інформація буде для них корисною і цікавою?
  • що вони люблять більше: читати або дивитися контент?
  • якими комунікаційними каналами користуються?
  • чи можна з ними підтримувати зв’язок за допомогою електронної пошти?

Це далеко не повний список питань, на які слід знайти відповідь до початку розробки: його можна розширити відповідно до тематики майбутнього ресурсу.

Власнику сайту важливо розуміти свою цільову аудиторію, її потреби і проблеми. У разі якщо вам вдасться досконало вивчити бажання потенційних клієнтів, ви зможете максимально адаптувати свій сайт під їхні інтереси (а разом з тим і під свої особисті, адже, вгадавши потреби споживачів, ви прирікаєте свій бізнес на неминучий, стрімкий і стабільний розвиток). Зацікавлені в інформації, вони завжди будуть приходити за порадою саме на ваш інтернет-ресурс. Якщо ж інформація дійсно цінна, вони поділяться нею зі своїми друзями (наприклад, в соцмережах). Навіть не сумнівайтеся!

3. Створення технічного завдання (ТЗ)

Вкрай важливий крок. Похибки тут неприпустимі, так як вони можуть проявитися на будь-якому етапі і в підсумку відкинути проект далеко назад. І починай потім все з початку. якісне проектування

У ТЗ прописуються основні вимоги проекту, його можливості та спосіб роботи. На його основі можна зробити десятки і сотні сайтів з різними візуальними параметрами.

Основні вимоги до техзавдання:

  1. Детальність. Все, що повинен зробити фахівець, необхідно вказати в ТЗ. Навіть якщо це обов’язкова частина роботи, навіть якщо розробник робив це сотні разів і не потребує нагадування. Кожна вимога, кожен аспект робіт слід прописувати в ТЗ.
  2. Відсутність неточностей. Будь-яким неоднозначним формулюванням або суб’єктивізму не місце в техзавданні. Це інструкція, в якій говориться, що і як зробити, а поняття: «добре», «красиво», «чіпляє» у всіх різні.
  3. Написане зрозумілою мовою. Поправка: зрозумілою для спеціаліста. Це означає, що фахівець не повинен розшифровувати і перепитувати, що саме від нього хочуть. Якщо ви використовуєте в ньому спеціальні терміни, то вони повинні бути зрозумілими для того, для кого створене ТЗ. І навпаки. Якщо ви бачите набір незрозумілих вам слів, це не означає, що виконавець бачить те саме.

Складаючи технічне завдання, за основу беруть цілі, для яких був створений сайт. Крім цього важливо врахувати дані отримані в ході аналізу ЦА. По суті, два попередні етапи проводять заради того, щоб скласти якісне ТЗ і передати в роботу фахівцям.

4. Прототипування

Для наочності створюється прототип, щоб замовник побачив розташування елементів і навігацію. Остання вимагає особливої ​​уваги. Занадто багато сайтів створюються без урахування зручності навігації. Потрапляючи на веб-сторінку, клієнт не здогадується, як йому отримати доступ до необхідної інформації. Чому, наприклад, так багато людей люблять продукти Apple? Тому що вони інтуїтивно зрозумілі. Користувач при першому ж контакті з продуктом Apple розуміє, як ним користуватися.

Але навіть зручна навігація не приведе до здійснення відвідувачем покупки, якщо на сайті відсутній / не працює / малопомітний заклик до дії (англ. Call to Action, CTA). Це обов’язковий атрибут веб-ресурсу, метою якого є продаж. Якщо ви не попросите відвідувачів сайту вчинити певну дію, самі вони не здогадаються. І підуть до конкурентів, які точно підкажуть, що необхідно робити їх на сайті. Без заклику до дії ви не можете розраховувати на досягнення цілей.

5. Створення макетів дизайну

Етап розробки дизайну сайту відповідає за візуальну складову ресурсу:

  • колір;
  • елементи;
  • деталі;
  • фішки.

NOTA BENE: макет сайту повиннен прослужити сайту хоча б рік-два. Пізніше, коли ресурс заслужить довіру пошукових роботів, відвідувачів і клієнтів, ви зможете змінити його зовнішній вигляд. Але в разі невдалого дизайну на етапі розробки ви ризикуєте зупинити розробку власного інтернет-проекту.

ДИЗАЙН САЙТУ

Дизайн сайту – важливий етап web-розробки, яка займається візуальним оформленням засобів взаємодії користувача з сайтом.

Варто розуміти, що дизайнер в першу чергу забезпечує зручність інтерфейсу, а не «красу і креативність», як багато хто вважає. Це означає, що всі елементи на сторінці повинні бути розташовані таким чином, щоб користувач без проблем міг знайти і скористатися ними. За допомогою розташування інформаційних блоків дизайнер управляє увагою відвідувача, демонструє йому те, що він повинен або хоче побачити в даний момент (це особливо актуально для лендінгів).

6. Верстка

Після завершення роботи дизайнер відправляє макет на затвердження замовнику і тільки потім передає на адаптивну верстку. Це мається на увазі переклад ескізів в HTML, тобто Адаптацію зображення сайту під будь-який браузер і пристрій (ПК, планшет, смартфон та інші гаджети).

Це як раз той випадок, коли «сім разів відміряй, один відріж». Краще 7 разів промальовувати дизайн сайту ніж робити зміни в коді.

7. Програмування

Навіщо потрібно програмування? Начебто ж уже дизайнери все промальовали, верстальники перевели ескізи в HTML – адаптували макет сайту під Всесвітню мережу. Що ж далі? А далі на сцену виходить програміст, який оживляє картинки. Тут краще пояснити на прикладі кнопки призову. Зробив її дизайнер прямокутною і зеленого кольору, помістив в неї зазиваюче гасло (припустимо, «Забронювати квитки зараз»). Все це добре. Навіть прекрасно. Але ж потрібно зробити кнопку активною! Щоб відвідувач відразу потрапляв на заповітну сторінку бронювання квитка, а не бився в істериці, бачачи, що від клацання мишки дива не відбувається. Загалом, програміст – це той, хто всі зроблені дизайнером і зібрані верстальником атрибути сайту прописує певною мовою програмування (PHP, Java, JavaScript, Python або технологією ASP.NET).

Іноді етап верстки та програмування з’єднують в один. Якщо, звичайно, дозволяють масштаби проекту. Це неможливо при створенні, наприклад, інтернет-магазину з великою кількістю веб-сторінок.

Після завершення етапу програмування виходить так звана «риба» – сайт без інформаційного наповнення.

8. Базове наповнення

Сайт без інформаційного наповнення, як шпаківня без птахів. Зробили – молодці. Але поки на сайті не з’явиться контент, вважати ресурс повноцінним годі й говорити. Користувачі просто не зацікавляться ним. Етап наповнення передбачає переклад контенту в необхідний формат з подальшим розміщенням на сторінках ресурсу. Матеріали готується заздалегідь. Їх можуть писати як копірайтери за заздалегідь складеним технічним завданням так і замовник за власним баченням.

 

9. Тестування

Хоч після кожного етапу розробки ресурс перевіряють на предмет «працює – не працює» певний елемент, без фінального тестування не обійтися. А раптом десь загубилося бите посилання, некоректно відображається інформація або спливаюче вікно не вискакує на екран? Недоробки під час тестування виявляються самі різні. Головне, їх усунути до здачі проекту замовнику. Як правило, для тестування і демонстрації сайт розміщують на спеціальному майданчику. Пізніше, коли ж всі похибки усунені, проект з усіма файлами переносять на його постійне місце прописки в Інтернеті – хостинг. Але і тут ще не все. Після перенесення ресурс знову тестують. Та так, щоб ніякий, навіть найдрібніший баг не щез із уважного погляду тестувальників. Принаймні в веб-студії  помилки з сайту витравлюють грунтовно, як дезінсектор тарганів зі студентського гуртожитку.

 

10. Здача готового проекту клієнту

Фінальний етап – навчання клієнта роботі з сайтом. Важлива ознака якісного ресурсу – зручна адміністративна панель. Це означає, що сайт повинен піддаватися максимально гнучкому налаштуванню без доробок на програмному рівні.

При передачі готового проекту фахівці навчають роботі з адмін. панеллю, а також з сервісами збору статистики. Після цього власник може повністю самостійно публікувати новий контент, створювати сторінки, розміщувати товари, збирати дані для аналітики поведінкових показників тощо.

висновок

Ми перерахували головні етапи розробки веб-ресурсу. Кожен проект індивідуальний, тому можливі відхилення від курсу (незначні). При замовленні послуги « Розробка сайту » в компанії WEBTOP, деталі проекту обговорюються з замовником, після чого складається договір. Нагадаємо, що разом з послугою розробки зазвичай замовляють просування сайту , адже для того щоб ресурс оцінили і ранжували боти пошукових систем, потрібно заслужити їхню довіру. Якщо форсувати події і використовувати як білі, так і чорні методи SEO, ресурс може потрапити під фільтр. Щоб витягнути його звідти, доведеться витратити багато часу і фінансів.

Не ризикуйте своїм проектом і краще звертайтеся за послугами до фахівців, перевіреним часом і досвідом!